16 Eylül 2014 Salı

Önce Kendimizden Başlayalım..

Çok fazla 'diğerleri'ne odaklanıyoruz ilişkilerimizde. Durum böyle olunca da bir sorun olduğunda işin içinden çıkamıyoruz. Oysa zaman zaman durup kendimize, vaziyetimize bir baksak her şey daha kolay olacak. Kendim de dahil olmak üzere (belki de en başta),  etrafımda gözlemlediğim bir çok kişi sürekli bir şeylerden şikayet ediyor(uz) da, değişime- dönüşüme başlamak için kendimizi kullanmıyor(uz). Bunun farkına varamıyoruz. Varıyoruz belki de görmezden geliyoruz. Şu pek bir sevdiğimiz 'erteleme modu'muz devreye giriveriyor. Ya da daha da ileriye gidip 'ben değişsem ne değişecek ki?' düşüncelerine teslim ediyoruz kendimizi. Neticesinde ise kısır döngü tamamlanıyor ve en başa dönüveriyoruz: 'rehavet'.. 

Oysa bir kırsak zincirlerimizi, adımımızı bir atsak birçok şeyin kendiliğinden değiştiğini göreceğiz. Durmadan şikayet ettiğimiz şeyler belki de bizim yapacağımız minik bir değişim ile ortadan kalkacak. Plan yapmada, konunun artılarını eksilerini değerlendirmede üzerimize yok, eminim. Ama sadece düşünmek netice vermiyor, harekete geçmek lazım azizim! 

Anlamamız gereken şu ki; 'diğer'lerinden medet umarak bir şeyler değişmeyecek hayatımızda..

Not: Bu yazı başta yazar olmak üzere isteyen herkesin kulağına küpe olsun ve dursun burada!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder